Kampania

StarCraft II: Heart of the Swarm to drugi epizod kontynuacji jednej z najbardziej znanych strategii czasu rzeczywistego w historii gier komputerowych, traktującej o zmaganiach trzech ras – terran, protosów i zergów – na przełomie XXV i XXVI wieku. Pierwsza część tej serii została wydana w 1998 roku i doczekała się dodatku pod tytułem Brood War. Na drugą odsłonę składają się natomiast w sumie trzy epizody: Wings of Liberty, Heart of the Swarm oraz Legacy of the Void. Za wszystkie tytuły odpowiada amerykańska firma Blizzard Entertainment.

Opis rasy

Zerg są to stworzenia składające się na rój. Gra zergiem znacząco różni się od gry pozstaałymi rasami. Jednostki tej rasy są tanie oraz mało wytrzymałe jednak mozna stworzyć ich bardzo dużo i zalać nimi wroga. Zerg również posiada onikalną mechanike tworzenia jednostek. Rasa ta nie posiada buduynków do produkcji jednostek wszystko tworzy się z jednegop budynku. Jednostki zergów tworzy się z larw wyklówanych przez ich główną budowle wylęgarnie. Rozwój technologiczny również się różni zerg musi ewoluować swoją budeowle żeby muc tworzyć budynki do bardziej zaawansowanych jednostek. Wiele jednostek tej rasy można ewoluować w bardziej zabujcze zależnie od sytuacji. Posiada on rówież unikalną mechanike kontroli mapy, ważnym elemętem gry zergiem jest rozsiewanie biomasy po mapie, która pozwala na szybsze przemieszczanie się jednostek oraz daje wizje na mapie. Najważniejszą mechganiką do opanowanie podczas gry zergiem jest umiejętne wykożystywanie larw czyli wiedza kiedy należy tworzyć wojsko a kiedy ekonomie. Jednak nauczenie się trudnych mechanik tej rasy pozwoli na łatwe wygrywanie gier oraz zapewni dużo zabawy podczas gry.

Jednostki

Jednostka Zastosowanie
Robotnica Podstawowa jednostka zbierająca surowce oraz stawiająca budynkik.
Zergling Szybkie stworzenie do walki w zwarciu. Potrafi przekształcić się w tępiciela.
Tępiciel Jednostka samobójcza. W momęcie śmierci dokonuje zniszczeń na małym obszarze.
Karakan Jednostka szturmowa. Szybko odzyskuje zdrowie bo zagrzebaniu. Potrafi przekształcić się w pustoszyciela.
Pustoszyciel Jednostka szturmowa, wykożystuje swoją żółć do niszczenia oddalonych celów.
Hydralisk Szybkostrzelna jednostka dystansowa zadająca duże obrażenia, Może porzekształcić się w czychacza.
Czychacz Jednostka oblężnicza. Atakuje kolcami, które zadają obrażenia wszystkim jednostkom w linii ataku.
Żmij Latająca jednostka manipulująca warunkami na polu bitwy.
Mutalisk Jednostka latająca nękająca. Jej pociski trafiają wiel celów.
Skaziciel Latająca jednostka przeciwlotnicza. Może przekształcić siuę w rządcę szczepu.
Nosiciel roju Jednostka oblężnicza powija szarańczę.
Infektor Jednostka wyspecjalizowana winfekowaniu
Ultralisk Ciężka jednostka szturmowa. Zadaje obrażenia obszarowe.
Rządca szczepu Ciężka, powietrzna jednostka szturmowa. Wyrzuca pomioty w strone celu. Pomiot to mała istota, która może atakować jednostki naziemne.
Nadrządca Zapewnia zaopatrzenie do tworzenia jednostek może przekształcić się w nadzorce.
Nadzorca Zaawansowany obserwator powietrzny. Zapewnia to samo zaopatrzenie co nadrządca. Może kożystać ze zdolności nadzoru i skażenia oraz powijać odmieńce (szpiegów). Nadzorca wykrywa zamaskowanych wrogów.
Królowa Jednostka obronna. Może powijać tumory biomasy, larwy i używać transfuzji. Porusza się dużo szybciej na biomasie. Posiada spore obrażenia przeciw lotnicze.

Multiplayer

Zerg vs Terran

Zerg vs Zerg

Zerg vs Protoss