Kampania

Wings of Liberty jest pierwszą i podstawową częścią StarCrafta II, rozpoczynającą trylogię. Gra oferuje pełny tryb rozgrywki sieciowej, rozbudowany edytor map oraz przede wszystkim sporych rozmiarów kampanię, opowiadającą o losach rasy Terran. Wcielamy się w niej w znanego z pierwowzoru Jima Raynora, który w świetle prawa Dominium Terran (na czele którego stoi podstępny Arcturus Mengsk) jest rebeliantem. W skórze dzielnego Raynora przychodzi nam walczyć z powracającą pod przewodnictwem Kerrigan rasą Zergów, która zainteresowana jest zdobyciem pewnego artefaktu. Na swej drodze napotykamy oczywiście też tajemniczych i potężnych Protossów. Kampania oferuje sporą swobodę, gdyż sami możemy wybierać misje oraz inwestować w konkretne technologie.

Opis rasy

Terranie czyli rasa ludzi są mieszanką pomiędzy zaawansowaną technologią protosów a liczebnym rojem zergów. Ich największym atutem jest obrona posiadają onio wyspecjalizowane w tym, jednostki, trran również w grze posiada najlepsze możliwości nękania ze wszystkich ras. Dzięki jednostkom takim jak czołgi oraz liberatory terran rówiez dobrze radzi sobie podczas oblężeń bazy wroga. Terran posiada dwa główne style gry są to mech i bio. Bio składa się z jednostek takich jak marrins, maruderzy, czołgi czasaki liberatory oraz miny, do tego urzywa się rówież promy medyczne które potrafią transportować oddziały marins oraz leczyć jednostki. Styl gry bio nie jest prosty do opanowania ponieważ składa się on z mało wystrzymałych jednostek, jednak jego nawiększym atutem jest mobilność oraz ogromne możliwości nękania wroga które pozwalają zapewnić terranowi zwycięstwo. Mech natomiast składa się z zwolnych ale wystrzymałych jednostek wyróżnia się dwa rodzaje mecha bojopwy oraz oblężniczy czyli wolny. Bojowy składa się z szybszych jednostek jednak zadających mniejsze obrażenia ale posiadających większą mobilnoiść. Wony mech jak sama nazwa sugeruje jest wolny ale ma bardzo dobre włąściwości oblężnicze ponieważ składa się z jednostek które potrafią się rozłozyć tuż pod bazą wroga i niepozwalają mu z niej wyjść.

Jednostki

Jednostka Zastosowanie
ERK(SCV) Podstawowa jednostka zbierająca surowce oraz stawiająca budynkik.
Muł Jest on zrzucany z centrum dowodzenia. Zbiera tylko minerały nie stawia budynków. wydobywa szybciej niż ERK. Pracuje tylko przez 64 sec, potem się rozpada.
Marins Jednostka piechoty. Wielozadaniowy. Posiada umiejętność stym sprawiające ze tranic 10 punktów zdrowia za kilko sekundowe przyspieszenie ruchu oraz zwiększenie prędkości ataku.
Żniwiarz Jednostka wczesnego zwiadu. Potrafi pokonywać klify szybko, szybko regeneruje zdrowie> Posiada granaty.
Maruder Ciężka jednostka piechoty. Nie atakuje celów powietrznych. Spowalnia szybkoś ruchu jednostek wroga. Posiada umiejątność stym, zadajae dodatkowe obrażenia jednostkom opancerzonym.
Duch Jednostka specjalistyczna. Posiada umiejętność strzału snajperskiego, impuls EMP i maskowanie(po ulepszeniu, Jednak nie stałe zużywa enegie). Naprowadza taktyczne rakiety jądrowe.
Helion Szybki pojazd zwiadowczy. Używa promieni zadając obrażenia wszytkim jednostkom w linni. Może transformować się w Helbata.
Helbat Transformuje się z heliona. Jednostka bojowa krótkiego zasięgu. Zadaje obrażenia na małym obszarze przed sobą. Moze transformowac się spowrotem w heliona.
Wdowia mina Mina-robot. Po zagrzebaniu wystrzeliwuje pociski w pobliskie jednostki wroga. Atak zadajeobrażenia obszarowe. Wdowia mina zostaje odkryta kiedy trwa czas odnowienia jej pocisku.
Czołg oblężniczy Jednostka oblężnicza. Moze przejść w tryb oblężniczy i zapewnić wsparcie altyleryjskie dalekiego zasięgu.
Cyklon Mobilny pojazd szturmowy. Może korzystać z namierzania, aby prowadzić ostrzał w ruchu.
Thor Ciężka szturmowa maszyna krocząca.
Wiking Jednostka wsparcia powietrznego dobry do niszczenia opanceżonych celów powietrznych. Może przekształcić się w maszyne kroczącą.
Prom medyczny Transportowiec powietrzny. Leczy jednostki biologiczne. Może kożystać z dopalaczy.
Liberator Myśliwedz artyleryjski. Mosiada pociski powietrze powietrze zadające obrażenia obaszarowe. Moze przełączyć się w tryb artyleryjski zadająć DUŻE obrażenia pojedyńczemu celowi (nie atakuje budynków). Jednostka dobra do nękania.
Banshee Myśliwiec zadający obrażenia tylko jednostkom naziemnym. Po ulepszenu może używać z maskowania. Jednostka dobra do nekania.
Kruk Jednostka wsparcia powietrznego. Może korzystać z pocisku przeciw pancernego, wierzyczki automatycznej oraz na jakoś czas wyłączać jednostki wroga. Wykrywacz.
Krążownik Potężny okręt wojenny. Może korzystać z skoku taktycznego oraz działa yamato.

Multiplayer

Terran vs Terran BIO

Terran vs Terran Mech

Terran vs Zerg BIO & Mech

Terran vs Protoss BIO

Terran vs Protoss Mech